Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 7 listopada 2017

ZABAWY BADAWCZE


„Żyj z przyrodą w zgodzie, 
odsuń od niej zło,
i pamiętaj co dzień
       aby chronić ją’’
                 
Przedszkole powinno wyposażyć dzieci w elementarne wiadomości na temat przyrody, jej znaczenia w życiu człowieka i zwierząt, a także sukcesywnie wprowadzać podstawowe elementy ochrony środowiska naturalnego. Ta pierwsza instytucja edukacyjna w życiu dziecka poprzez różnorodne działania w tym zakresie ma na celu kształtować w nim postawę ekologiczną, która powinna charakteryzować się szeroką zdolnością percepcji wobec zjawisk przyrodniczych, ciekawością świata i praw nimi rządzących, odpowiedzialnością wobec wszelkich form życia, poczuciem więzi z przyrodą i ludźmi.
Działania jakie  mogą zaproponować nauczyciele dzieciom w wieku przedszkolnym, by dostarczyły one ich wychowankom możliwości poznawania przyrody poprzez aktywny i bezpośredni kontakt z nią i jej zjawiskami  muszą to być oparte na szeroko rozumianej aktywności, gdzie dziecko będzie miało możliwość ” szukać, badać, eksperymentować, obserwować, zbierać i klasyfikować” przyrodę. Tylko dzięki takim działaniom dziecko w wieku przedszkolnym ma szansę w pełni poznać otaczający je świat.

Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, dzięki pomocy i zaangażowaniu tatusia Amelii, bawiliśmy się poznając różne drzewa, zarówno liściaste, jak i iglaste. Dzieci otrzymawszy lupę przyglądały się liściom, gałęziom, porównywały je i opisywały.


















1 komentarz: