Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 7 września 2017

Przewidywane osiągnięcia dzieci we wrześniu



PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA 6-LETNIEGO
GRUPA „SOWY” – WRZESIEŃ

RODZAJ AKTYWNOŚCI

TEMAT  TYGODNIA
Językowo-literacka
i słuchowa
Społeczno-emocjonalna
i przyrodnicza
Matematyczna
Plastyczno- techniczna
i grafomotoryczna
Muzyczna
Ruchowo-
zdrowotna
1.    W PRZEDSZKOLU
























2. MÓJ DOM


































3. JA,TY                    I ŚRODOWISKO











































4. DARY JESIENI
- słucha opowiadań, bajek, wierszy
- rozmawia n/t przeczytanej treści
- dzieli wyrazy na sylaby, liczy je, próbuje wydzielać pierwszą głoskę w wyrazie
- układa swoje imię z liter
- próbuje dokonać analizy słuchowej zdań z piosenki
- przygotowuje etykiety oznaczające nazwy kącików w sali
- ocenia zachowanie bohaterów na podst. ilustracji
- bierze udział w dyskusji n/t zachowania dzieci w przedszkolu
- liczy wyrazy w zdaniu
- układa proste zdania

- wypowiada się n/t budynków, wskazuje ich cechy (wielkość, kształt) oraz podobieństwa
- utrwala swój adres zamieszkania
- wie, komu można podać swój adres
- opisuje miejscowość, w której mieszka
- tworzy mapę swojej miejscowości
- odpowiada na pytania do wiersza
- próbuje dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- liczy sylaby w wyrazach
- na podstawie zagadek słuchowych podaje odgłosy wsi
- bierze udział w zabawie wykorzystującej elementy czytania
- ustala wraz z grupą „Kodeks bezpiecznych kroków”
- przypomina sobie zasady bezpiecznego poruszania się po drodze
- uczy się na pamięć wiersz i piosenkę

- zauważa różnice i podobieństwa w drugiej osobie
- umie powiedzieć komplement koledze/koleżance
- układa zdania, liczy w nich wyrazy i ilość odzwierciedla za pomocą cegiełek
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
- nazywa części ciała
- dobiera rymujące się pary wyrazów
- kończy zdania rozpoczęte przez n-lkę
- odczytuje rytmy
- różnicuje głoski w nagłosie
- poznaje znaczenie pojęcia „Zmysły”
- segreguje przedmioty wg ustalonej cechy
- wyróżnia głoskę „o” i „u” na początku wyrazu
- określa przeznaczenie przedmiotów służących do higieny człowieka
- układa historyjkę obrazkową
- dobiera przeciwieństwa
- zna numery alarmowe, potrafi dopasować je do danej instytucji
- nazywa zawody osób udzielających pomocy
- czyta wyrazy „tak”, „nie”
- wskazuje zachowania proekologiczne

- wypowiada się na temat ilustracji oraz przeczytanego tekstu
- nazywa warzywa, określa ich cechy charakterystyczne
- wykonuje sałatkę warzywną
- układa zdania o warzywach
- poznaje warzywa za pomocą różnych zmysłów
- poznaje literę „o”
- wyszukuje głoskę „o” w wyrazach
- poznaje owoce egzotyczne
- rozwiązuje zagadki
- kontynuuje rytm
- ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej

- zgodnie bawi się z rówieśnikami
- obserwuje najbliższe otoczenie i wypowiada się na temat swoich obserwacji
- bierze udział w zabawach integracyjnych
-  nazywa emocje i ilustruje je za pomocą mimiki
- ustala wraz z kolegami zasady dyżurów














- podejmuje zabawy badawcze
- bierze udział w spacerze do najbliższego przejścia dla pieszych (zwraca uwagę na znaki drogowe i sygnalizator świetlny)
- buduje makietę ulicy
- utrwala zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię























- bierze udział w zabawach badawczych
- odkrywa zmysły
- bierze udział w akcji „Sprzątania świata”
- bawi się w wybranym kąciku












































- wykonuje sałatkę warzywną
- odwiedza sklep warzywny
- spaceruje po okolicy p-la, zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie
- wykonuje sok owocowo-warzywny razem z n-lką













- określa kierunki w przestrzeni
- porusza się w przestrzeni zgodnie z poleceniem n-lki

























- nazywa figury geometryczne, odszukuje jednakowe
- bierze udział w zabawach ruchowych z elementem liczenia
- przelicza elementy
- klasyfikuje przedmioty
- liczy samochody przy przejściu dla pieszych (jadące w prawo i w lewo)
- porównuje liczebność zbiorów























- orientuje się w schemacie ciała
- klasyfikuje i przelicza na zbiorach zastępczych
- segreguje śmieci, wie, który kolor, co oznacza












































- liczy wyrazy w zdaniu, wynik przedstawia za pomocą liczmanów
- przekłada rytm obrazkowy na ruchowy
- klasyfikuje i przelicza, porównuje liczebność
- dopełnia do danej liczby
- odczytuje sekwencje
- łączy warzywa od najmniejszego do największego
- segreguje owoce i warzywa



- układa obrazek z figur geometrycznych wg wzoru
- rysuje na temat dowolny i narzucony przez n-la
- chętnie podejmuje ćwiczenia grafomotoryczne
- maluje farbami n.t. „To lubię”


















- wykonuje kolaż
- tworzy grę
- maluje farbami na papierze w dużym formacie
- bierze udział w zabawach graficznych i tematycznych































- lepi z plasteliny postać człowieka
- ozdabia ilustracje wg wzoru
- rysuje po śladzie
- koloruje obrazek
- wykonuje transparent z hasłem ekologicznym
- rysuje wg własnego pomysłu w czasie wolnym








































- wycina po liniach prostych
- składa obrazek z 6 części
- kreśli po śladzie owal
- lepi warzywa z masy solnej
- wycina po liniach przerywanych, ozdabia kukiełkę
- modeluje z plasteliny literę o
- pisze w kaszy
- łączy kropki
- koloruje obrazek
- wycina obrazki
- maluje farbami martwą naturę

- uczestniczy w zabawach muzyczno-rytmicznych oraz tanecznych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
- osłuchuje się z nową piosenką i próbuje ją śpiewać



















- bierze udział w zabawach ruchowych przy muzyce
- osłuchuje się z nową piosenką  i próbuje ją zapamiętać
































- ilustruje piosenkę ruchem
- bierze udział w zabawach śpiewno-ruchowych na powietrzu















































- śpiewa piosenkę z naśladowaniem ruchów
- bierze udział w zabawach ruchowo-muzycznych


- bierze udział w ćwiczeniach porannych oraz w ćwiczeniach gimnastycznych
- myje zęby zgodnie z instrukcją
- myje ręce wg odpowiedniej kolejności
- bawi się w ogrodzie przedszkolnym (w tym  na sprzęcie sportowym)
- spaceruje w okolicy p-la
- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, naśladowczych




- utrwala nawyki higieniczne
- ćwiczy
- spaceruje w okolicy przedszkola
- bierze udział w zabawach ruchowych
- bawi się w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego













- ćwiczy, gimnastykuje się
- utrwala nawyki higieniczne
- bawi się w ogrodzie przedszkolnym
- przypomina sobie kolejne etapy mycia rąk
- bierze udział w zabawach ruchowych i naśladowczych
- sprząta teren wokół przedszkola
















- ćwiczy, gimnastykuje się
- utrwala nawyki higieniczne
- bawi się w ogrodzie przedszkolnym
- bierze udział w zabawach ruchowych i naśladowczych



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz