PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA 6-LETNIEGO
GRUPA „SOWY” – WRZESIEŃ
RODZAJ AKTYWNOŚCI
|
||||||
TEMAT TYGODNIA
|
Językowo-literacka
i słuchowa |
Społeczno-emocjonalna
i przyrodnicza |
Matematyczna
|
Plastyczno- techniczna
i grafomotoryczna |
Muzyczna
|
Ruchowo-
zdrowotna |
1.
W PRZEDSZKOLU
2.
MÓJ DOM
3.
JA,TY I ŚRODOWISKO
4.
DARY JESIENI
|
-
słucha opowiadań, bajek, wierszy
-
rozmawia n/t przeczytanej treści
-
dzieli wyrazy na sylaby, liczy je, próbuje wydzielać pierwszą głoskę w
wyrazie
-
układa swoje imię z liter
- próbuje
dokonać analizy słuchowej zdań z piosenki
-
przygotowuje etykiety oznaczające nazwy kącików w sali
-
ocenia zachowanie bohaterów na podst. ilustracji
-
bierze udział w dyskusji n/t zachowania dzieci w przedszkolu
-
liczy wyrazy w zdaniu
-
układa proste zdania
-
wypowiada się n/t budynków, wskazuje ich cechy (wielkość, kształt) oraz
podobieństwa
-
utrwala swój adres zamieszkania
-
wie, komu można podać swój adres
-
opisuje miejscowość, w której mieszka
-
tworzy mapę swojej miejscowości
-
odpowiada na pytania do wiersza
-
próbuje dokonać analizy i syntezy słuchowej wyrazów
-
liczy sylaby w wyrazach
- na
podstawie zagadek słuchowych podaje odgłosy wsi
-
bierze udział w zabawie wykorzystującej elementy czytania
-
ustala wraz z grupą „Kodeks bezpiecznych kroków”
-
przypomina sobie zasady bezpiecznego poruszania się po drodze
-
uczy się na pamięć wiersz i piosenkę
-
zauważa różnice i podobieństwa w drugiej osobie
-
umie powiedzieć komplement koledze/koleżance
-
układa zdania, liczy w nich wyrazy i ilość odzwierciedla za pomocą cegiełek
-
dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
-
nazywa części ciała
-
dobiera rymujące się pary wyrazów
- kończy
zdania rozpoczęte przez n-lkę
- odczytuje
rytmy
-
różnicuje głoski w nagłosie
-
poznaje znaczenie pojęcia „Zmysły”
-
segreguje przedmioty wg ustalonej cechy
-
wyróżnia głoskę „o” i „u” na początku wyrazu
-
określa przeznaczenie przedmiotów służących do higieny człowieka
-
układa historyjkę obrazkową
-
dobiera przeciwieństwa
- zna
numery alarmowe, potrafi dopasować je do danej instytucji
-
nazywa zawody osób udzielających pomocy
-
czyta wyrazy „tak”, „nie”
-
wskazuje zachowania proekologiczne
-
wypowiada się na temat ilustracji oraz przeczytanego tekstu
-
nazywa warzywa, określa ich cechy charakterystyczne
-
wykonuje sałatkę warzywną
-
układa zdania o warzywach
-
poznaje warzywa za pomocą różnych zmysłów
-
poznaje literę „o”
-
wyszukuje głoskę „o” w wyrazach
-
poznaje owoce egzotyczne
-
rozwiązuje zagadki
-
kontynuuje rytm
-
ustala kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej
|
- zgodnie bawi się z rówieśnikami
- obserwuje najbliższe otoczenie i
wypowiada się na temat swoich obserwacji
- bierze udział w zabawach integracyjnych
-
nazywa emocje i ilustruje je za pomocą mimiki
- ustala wraz z kolegami zasady dyżurów
- podejmuje zabawy badawcze
- bierze udział w spacerze do najbliższego
przejścia dla pieszych (zwraca uwagę na znaki drogowe i sygnalizator
świetlny)
- buduje makietę ulicy
- utrwala zasady bezpiecznego przechodzenia
przez jezdnię
- bierze udział w zabawach badawczych
- odkrywa zmysły
- bierze udział w akcji „Sprzątania świata”
- bawi się w wybranym kąciku
- wykonuje sałatkę warzywną
- odwiedza sklep warzywny
- spaceruje po okolicy p-la, zauważa zmiany
zachodzące w przyrodzie
- wykonuje sok owocowo-warzywny razem z
n-lką
|
-
określa kierunki w przestrzeni
-
porusza się w przestrzeni zgodnie z poleceniem n-lki
- nazywa
figury geometryczne, odszukuje jednakowe
-
bierze udział w zabawach ruchowych z elementem liczenia
-
przelicza elementy
-
klasyfikuje przedmioty
-
liczy samochody przy przejściu dla pieszych (jadące w prawo i w lewo)
-
porównuje liczebność zbiorów
- orientuje
się w schemacie ciała
-
klasyfikuje i przelicza na zbiorach zastępczych
-
segreguje śmieci, wie, który kolor, co oznacza
- liczy
wyrazy w zdaniu, wynik przedstawia za pomocą liczmanów
-
przekłada rytm obrazkowy na ruchowy
-
klasyfikuje i przelicza, porównuje liczebność
-
dopełnia do danej liczby
-
odczytuje sekwencje
-
łączy warzywa od najmniejszego do największego
-
segreguje owoce i warzywa
|
-
układa obrazek z figur geometrycznych wg wzoru
-
rysuje na temat dowolny i narzucony przez n-la
- chętnie
podejmuje ćwiczenia grafomotoryczne
- maluje
farbami n.t. „To lubię”
- wykonuje
kolaż
-
tworzy grę
-
maluje farbami na papierze w dużym formacie
- bierze
udział w zabawach graficznych i tematycznych
- lepi
z plasteliny postać człowieka
-
ozdabia ilustracje wg wzoru
-
rysuje po śladzie
-
koloruje obrazek
- wykonuje
transparent z hasłem ekologicznym
-
rysuje wg własnego pomysłu w czasie wolnym
- wycina
po liniach prostych
-
składa obrazek z 6 części
-
kreśli po śladzie owal
-
lepi warzywa z masy solnej
-
wycina po liniach przerywanych, ozdabia kukiełkę
-
modeluje z plasteliny literę o
-
pisze w kaszy
-
łączy kropki
-
koloruje obrazek
-
wycina obrazki
-
maluje farbami martwą naturę
|
-
uczestniczy w zabawach muzyczno-rytmicznych oraz tanecznych z wykorzystaniem
instrumentów perkusyjnych
- osłuchuje
się z nową piosenką i próbuje ją śpiewać
- bierze
udział w zabawach ruchowych przy muzyce
-
osłuchuje się z nową piosenką i
próbuje ją zapamiętać
- ilustruje
piosenkę ruchem
- bierze
udział w zabawach śpiewno-ruchowych na powietrzu
- śpiewa
piosenkę z naśladowaniem ruchów
- bierze
udział w zabawach ruchowo-muzycznych
|
-
bierze udział w ćwiczeniach porannych oraz w ćwiczeniach gimnastycznych
-
myje zęby zgodnie z instrukcją
-
myje ręce wg odpowiedniej kolejności
-
bawi się w ogrodzie przedszkolnym (w tym
na sprzęcie sportowym)
-
spaceruje w okolicy p-la
- chętnie
uczestniczy w zabawach ruchowych, naśladowczych
- utrwala nawyki higieniczne
- ćwiczy
- spaceruje w
okolicy przedszkola
- bierze udział w
zabawach ruchowych
- bawi się w
ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu terenowego
- ćwiczy,
gimnastykuje się
- utrwala nawyki
higieniczne
- bawi się w
ogrodzie przedszkolnym
- przypomina sobie
kolejne etapy mycia rąk
- bierze udział w
zabawach ruchowych i naśladowczych
- sprząta teren
wokół przedszkola
- ćwiczy,
gimnastykuje się
- utrwala nawyki
higieniczne
- bawi się w
ogrodzie przedszkolnym
- bierze udział w
zabawach ruchowych i naśladowczych
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz